fbpx

OK øger synligheden i AARHUS UNITED

AARHUS UNITED og OK a.m.b.a. forlænger og udvider det eksisterende samarbejde med yderligere to år. Det bliver blandt andet synligt, når Aarhus United stiller op i nye H2O-dragter med OK-logo på shortsene den kommende sæson.

De fleste forbinder OK med benzin og olie, men energi- og andelsselskabet har også en finger med i den grønne omstilling og gennem mange år været storsponsor af sporten i Aarhus. Og med hovedsæde i Viby og mange medarbejdere bosiddende i Aarhus og omegn har man derfor valgt at øge engagementet i AARHUS UNITED.

”Vi har stor sympati for projektet og vil gerne bakke op om hele Aarhus’ bestræbelse på at have et elitehold i den mest profilerede kvindelige holdsport. Både fordi mange af vores kunder og medarbejdere er håndboldinteresserede, og fordi AARHUS UNITED samarbejder med de lokale håndboldklubber om fælles håndboldoplevelser og talentudvikling på u19-niveau. Det, synes vi, er en bæredygtig måde at gøre tingene på,” siger marketingdirektør Ole Kjeldgaard fra OK.

”Vi har gennem nogle år ikke markedsført os med synlighed på tøjet, men med AARHUS UNITED gør vi en undtagelse, som skal søges i projektet, placeringen og fælleskabet med samarbejdsklubberne.”

OK udbetaler allerede mange penge til flere af samarbejdsklubberne, der optjenes via OK’s tankkort, og passer godt til tankegangen om, at mange bække små skaber en stor å og fokus på lokalområdet. Som AARHUS UNITED er OK desuden vant til at arbejde med talentudvikling af unge medarbejdere.

”OK har mange studerende ansat i vores kundeservice og andre funktioner i OK, og vil gerne være blandt byens førende arbejdspladser for studerende. Blandt andet derfor har vi oprettet ’OK Ung’, der samler vores unge medarbejdere i et tværgående netværk, hvor de kan få faglig sparring, udveksle erfaringer og deltage i sociale arrangementer.”

Chief revenue officer i AARHUS UNITED glæder sig over det udvidede samarbejde, der er med til at styrke den økonomiske platform og giver klubben mulighed for bedre planlægning og disponering.

”Vi er meget glade for, at OK har valgt at øge engagementet. Det viser, at der er opbakning til kvindeidræt, bæredygtige projekter og en sportslig eliteplatform baseret på det lokale,” siger Astrid Wierzba.

”Et samarbejde over 2 år gør det desuden nemmere at planlægge og disponere på den lange bane. Det er vigtigt i en klub som vores med mange unge spillere, der gerne vil kombinere deres håndbold med en uddannelse. Her kan Aarhus som studieby noget unikt,” siger Astrid Wierzba.

Et synspunkt, bestyrelsesformand Henrik Fuglsang deler.

”Spillerne i Aarhus United kan ikke leve af deres håndbold og mange vil gerne kombinere håndbold-jobbet med en uddannelse. Derfor er længden en vigtig faktor, når vi skal tiltrække attraktive talenter, og dét er en 2-årig aftale med OK med til at understøtte,” siger Henrik Fuglsang, der tilføjer, at forlængelsen falder sammen med klubbens fem-års fødselsdag.

”Med fem år på bagen har vi forladt forsøgsstadiet og vist os som et bæredygtigt projekt i Aarhus. Dét vidner kontraktforlængelsen på 2 år også om.”

Kontakt: For yderligere info venligst kontakt chief revenue officer Astrid Wierzba på mobil +45 29 91 89 85