Nyt netværk sætter fokus på gode oplevelser med kvindehåndbold og det gode arbejdsliv på havnen.
Aarhus havns betydning for Aarhus kan ikke overvurderes, og det kan byens diversitet heller ikke. Derfor slår flere virksomheder med tilknytning til havnen sig nu sammen i et nyt havnenetværk, der bakker op om byens kvindelige elitehåndboldhold, AARHUS UNITED.
”Vi har længe haft et ønske om at støtte kvindeidrætten i byen, og det nye havnenetværk er en superfin mulighed for både at gøre dét og for at give vores medarbejdere en positiv oplevelse med at gå til håndbold sammen,” fortæller direktør Palle Jensen fra AAK, af mange tidligere kendt som Oliemøllen.
”AAK er traditionelt kendt for at være en mandevirksomhed, men andelen af kvindelige medarbejdere stiger og den udvikling må gerne fortsætte, da AAK gerne ser mere diversitet og mangfoldighed i medarbejderstaben. Derfor bakker vi blandt andet op om byens elitesportskvinder.”
Det nye netværk hedder ‘UNITED på Havnen‘ og drives af AARHUS UNITED, der bl.a. planlægger 2 havnedage i Stadionhallen, hvor medarbejderne samles til mad og drikke inden kamp. En beachhåndbold-turnering til foråret på tværs af virksomhederne er også på tegnebrættet.
”Vi synes, det er et stærkt og tiltalende koncept. Både fordi der lægges op til et fællesskab mellem virksomhederne på havnen og fordi AARHUS UNITED faciliteter netværket og gør det nemt for os at skabe nogle gode oplevelser med håndbold for vores medarbejdere,” siger kommerciel direktør Carsten Kruse fra Aarhus Havn.
”På den måde får vores ansatte mulighed for at drage fordel af sponsoratet, og er med til at gøre det gode arbejdsliv endnu bedre.”
Netværket er åbent for alle virksomheder på havnen og samarbejdet solidarisk, fortæller chief revenue officer Astrid Wierzba.
”Virksomhederne betaler lige meget for at være med, mens AARHUS UNITED står for den fælles eksponering og håndboldoplevelser. Det eneste, virksomheden skal gøre, er at sende informationen videre til deres ansatte, som får mulighed for at melde sig til via de sociale medier. Så ingen bøvl, mellemregninger eller ubrugte billetter.”
Indtil videre har 10 virksomheder meldt sig ind i netværket, og tæller blandt andet AAK, Aarhus Havn, Blue Water Shipping, Olav de Linde, MSC, Woden, Revolution, Ancotrans og Havnens Perle – og der er plads til flere, forsikrer Astrid Wierzba
”Vi har samlet en smuk buket blomster, der spænder fra salg af sko, tøj og bøfsandwich over produktion af vegetabilske olier til transport, genopbygning af gamle industribygninger og containerhåndtering. Det vidner om alsidigheden og de mange forskellige og spændende aktiviteter og jobmuligheder, der er på havnen.”
Også bestyrelsesformand i AARHUS UNITED Henrik Fuglsang glæder sig over det nye rammesponsorat, som sætter fokus på få men unikke oplevelser for de mange.
”Vi ser et stort potentiale i den her type sponsorater og har derfor udvidet den faste stab. Vi har længe arbejdet for at få flere i Stadionhallen og de nye aktiviteter er en god mulighed for at vise det høje spændings- og sportslige niveau i kvindeligaen – og vi føler os sikre på, at flere kommer og støtter byens hold, også når det ikke er havnedag.”